Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Målsamtal och födelsedagskalas

Av Carolina - 24 januari 2010 19:59

Har sovit som en stock idag och vaknade helt utvilad, fruktansvärt skönt när man vet att en vecka med jobb väntar. Gick upp och städade lite och sen gjorde jag mig klar för mitt målsamtal med min underbara sales director och mentor Katrin. Det var ett lärorikt samtal som innefattade bland annat hur man ska tackla alla negativa människor som är skeptiska mot sin karriär inom Mary Kay. Att det vi gör handlar mer än om att bara sälja läppstift. Jag kan verkligen se mig själv bli framgångsrik på detta området och för att inte hållt på så länge tycker jag att min verksamhet nu börjar ta ordentlig fart. Ett av mina mål är bland annat att ha röd jacka (3 aktiva konsulter) innan september och att försöka hålla 2 klasser i veckan. 


Inom nästan alla företag i dagens samhälle måste man dra ner andra för att själv på något sätt nå toppen. Det är just detta som jag älskar med denna underbara ledstjärna i företaget. Att vi ska behandla varandra med respekt och leva efter den "Gyllene regeln". Behandla andra så som du själv bli behandlad. Krabbor är ett väldigt vanligt förekommande uttryck som vi använder. Detta är en benämning på människor som just drar ner andra för att själva känna sig mer värdefulla. Uttrycket kommer ifrån att man kan ha krabbor i en hink utan lock för de kommer aldrig upp. De drar ner varandra istället. Och ibland så gör tyvärr faktiskt vi människor det med varandra också. Därför är jag så fruktansvärt tacksam över alla de positiva och stöttande människor runt omkring mig som jag blivit välsignad med. 


Efter målsamtalet åkte jag till lilla Sösdala för att fira min älskade mormor som fyllde 62 år idag. Hon hade gjort goda bakelser och vi fick varma mackor med svampröra. Mums! Tack för det älskade mormor och morfar. 



Nu blir det till att skriva produktinfo till imorgon och sen blir det eventuellt en kopp kaffe hos den sjukaste stolpen i stan. 


Ta hand om er. Och tack för att ni läste.


Kram Carro


 
 
Susansnusan

Susansnusan

24 januari 2010 22:42

Mary Kay är helt klart ett bra företagskoncept och produkterna är oslagbara...precis som du Carro...pusspuss och tack för att du är just du!!!

http://susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maja

26 januari 2010 17:25

haha du e bäst!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 januari 2011 16:49


Nu har vår kära Engin lämnat oss, låter hemskare än vad det är. Haha. Han har i och för sig bara tagit tåget till sin bror i Götet men känns väldigt tomt. Hundarna har åkt hem till mammi och detta har efterlämnat en stor tystnad i vår lilla tvåa. Nu ...

Av Carolina - 3 januari 2011 23:43

Engin som är en nära vän är och hälsar på i Sverige. Han är egentligen hemmastadd i Side Turkiet. Idag bestämde vi oss därför för att ta en tur i Hässleholm så att han fick se något härifrån. Vi hämtade upp Sassa and off we go. En sväng till finjasjö...

Av Carolina - 9 juli 2010 23:32


Är inte världens mest aktiva bloggare men tänkte ändå skriva lite om min älskade vän Maja. Hon är en sån go tjej och vi lärde känna varandra genom mitt sommarjobb förra året. Har alltid lika kul med henne och vi har gjort så mycket galna grejer. Vi ä...

Av Carolina - 29 juni 2010 19:20

Här kommer lite pics från en galen midsommarfest. Korvätande män, kextuggande visslare med mera. En sinnessjuk kväll! Sommaren 2010 har bara börjat. Det kommer lätt att bli den bästa någonsin!                                     ...

Av Carolina - 22 juni 2010 23:13

          

Ovido - Quiz & Flashcards