Alla inlägg under februari 2010

Av Carolina - 17 februari 2010 18:47

Idag har jag varit hemma hos min underbara styvpappa Jonas. Vi lagade mat och bara pratade en massa skit. Jag älskar verkligen att ta igen förlorad tid och bara småprata.


Innan idag funderade jag på hur lätt allt var när man var liten. Då bestod ens största problem av att man typ bara fick godis på lördagar och att man ville ha en häst. Alla tyckte att man var söt och gullig och ett av de största ögonblicken var när jag lyckades dra loss min lösa framtand och fick en tjuga av min mormor ( som då var riktigt mycket pengar ). Ibland tänker jag tillbaka på den tiden då jag kom hem från dagis och gick direkt in i badkaret. Och så kunde jag ligga där inne och leka med mina plastgubbar i timmar. Efter badet gick jag alltid upp och virade in mitt hår och kropp i handdukar och sen gick jag och la mig i sängen med mammas walkman och lyssnade på Ace of Base. Det var grejer det. Tänk så lycklig man var. Kan sakna det ibland. Men det är verkligen som alla säger att varje ålder har sin charm.


Denna ålderns charm är at gå in i vuxenlivet. Skaffa jobb, trygga vänner, någon att dela livet med, festa och ha kul. Så är det i alla fall för mig. Jag tror att som 19 år gammal kan jag inte ens föreställa mig hur resten av livet kommer att se ut och jag ser verkligen fram emot det. Jag är inte rädd för att bli gammal men jag är rädd för att tappa min gnista, för den tänker jag hålla hårt i.


  


Ta hand om er där ute.

Kram Carro

Av Carolina - 13 februari 2010 20:02

Ikväll blir det fest hos Maja, ska bli mycket trevligt. Ska fira Jonas, Daniel och stolpen. Grattis till er. Annars har jag idag fått min makeup utbildning inom Mary Kay mycket trevligt. Vi gjorde sotade ögon och det blev riktigt fint sen fick jag hem och prova på Maja. Hon blev nog nöjd, hoppas jag i alla fall. Fick lära mig mycket nytt om hur man ska använda sig av makeup. Blir inget långt inlägg idag eftersom jag redan är på plats hos Maja och folket snart kommer dyka upp.


Men jag vill bara avsluta med att imorgon är det alla hjärtans dag. Då ska man uppmärksamma alla fina människor man har runt om sig. Och det gör jag nu. Så tack hela släkten, min familj, alla mina underbara vänner och min älskade Jimmy för att ni alltid finns när jag behöver er. Älskar er.


Ha en fortsatt bra helg och tack för att ni läste.   

Kram Carro

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards