Alla inlägg under januari 2010

Av Carolina - 30 januari 2010 20:28

Har varit en väldigt mysig och lugn helg hitills. Igår var jag och Maja i Kristianstad och åt på Max och shoppade loss lite. Mycket trevligt. Efter detta blev det ett impulsbesök på Hörbys badhus med Maja, Jonas och Andreas. Andreas hade kollat upp att badhuset stängde halv åtta men när vi var där halv sju hade de redan stängt. Så vi körde till Höörs badhus istället och betalade 70 kronor för att simma motionssim med en massa pensionärer.Haha. Men det hade väl sin charm också. Efter impulsbadet blev det lite vinpimplande hemma hos Andreas och då kom också Niklas, Sandra och Daniel.


Vid halv tolv var det dags att säga hej då till världens bästa Sandra och detta var mycket tråkigt. Hon ska nämligen utforska London och jobba som bartender. Känndes verkligen i hjärtat när man visste att det var den sista "Sandra-kramen" man skulle få på ett tag. Men jag är så sjukt stolt över henne och att hon följer sina drömmar och man kan ju faktiskt alltid återvända hem. För här hemma kommer jag alltid att vänta och det vet Du underbara vän. Under 18 år av vänskap hinner man komma ganska nära varandra. Jag älskar dig och vi kommer alltid att ha varandra oavsett vad som händer.


Ikväll blir det Harrys med Maja. Var riktigt sugen så jag ska möta upp henne när hon kommer in till stan. Sitter just nu och dricker vin hemma hos moster och Robban. Riktigt gott. Och kladdkaka med grädde fick man med. Nu ska jag umgås lite med mina underbara släktingar innan det bär av hemmåt för att duscha och göra vid mig.


Ha en underbar kväll.

Kram Carro


 

Av Carolina - 28 januari 2010 17:30

Nu har jag legat hemma i två dagar med inhalatorer, panodil, glass, näsdukar och vattenglas bredvid mig i sängen. Har inte jobbar på dessa två dagar men imorgon ska jag till jobbet så är det bara.

Jag hatar att bara ligga hemma och titta på tv. Det kryper i hela kroppen på mig. Ni som känner mig vet hurdan jag är. Ska bli skönt att göra något i alla fall.


Så jag bestämde mig för att åka ut till min kära mamma för att lägga en order på produkter till företaget för det tänkte jag att jag ändå skulle behöva göra imorgon och jag orkade nog göra det idag. Det var ju bara att ta på sig ordentligt och gå ner till bilen och köra iväg. Trodde jag ja! När jag kom ner så var min bil praktiskt taget helt insnöad. Jag kom inte ut ifrån parkeringsplatsen. Stora snövallar gick runt min bil så det var bara att börja sparka bort så mycket man kunde och gräva sig ut. Jag relaterar åter igen till er som känner mig, ni vet hur mitt tålamod är. Jag svor över snön och att det inte är normalt med så mycket snö i Sverige att jag lika bra kunde bo i Norra Ryssland. Jag svor över kommunen och hur det kunde vara tillåtet att bara skotta in stora snövallar som täcker andras fordon, men inget hjälpte. Så varför blir man så arg när det inte tjänar något alls till? Det är nog en fråga som jag kommer ha obesvarad ett bra tag till. För i stundens hetta är i alla fall inte jag så här logisk vill jag lova.


Men något att se fram emot är att eftersom jag slutar tidigt imorgon blir det en liten tripp till Kristianstad med världens bästa Sandra och Maja, ska bli riktigt trevligt. Man får ju inte lön för ingenting. Fast jag ska inte slösa men kan vara skönt att handla lite nödvändigheter ändå. Återkommer säkert med bilder på mina fynd.


Ikväll blir det till att ta det lugnt och titta lite på "New moon" med Sandra. Är riktigt sen men jag har faktiskt inte sett den än. Hoppas att den håller måttet med "Twilight". Har ju blivit nertjatad om att han som spelar Jacob i filmerna (Taylor Lautner) har blivit rikitgt het i "New moon" så det återstår väl att se. Han ser ju inte helt tokig ut på bilderna direkt. Men jag tror ändå inte att han slår Edward (Robert Pattinson) men vi får helt enkelt se vem som håller måttet bäst.


Ha det bra i vinterkylan.

Kram Carro


   


Av Carolina - 24 januari 2010 19:59

Har sovit som en stock idag och vaknade helt utvilad, fruktansvärt skönt när man vet att en vecka med jobb väntar. Gick upp och städade lite och sen gjorde jag mig klar för mitt målsamtal med min underbara sales director och mentor Katrin. Det var ett lärorikt samtal som innefattade bland annat hur man ska tackla alla negativa människor som är skeptiska mot sin karriär inom Mary Kay. Att det vi gör handlar mer än om att bara sälja läppstift. Jag kan verkligen se mig själv bli framgångsrik på detta området och för att inte hållt på så länge tycker jag att min verksamhet nu börjar ta ordentlig fart. Ett av mina mål är bland annat att ha röd jacka (3 aktiva konsulter) innan september och att försöka hålla 2 klasser i veckan. 


Inom nästan alla företag i dagens samhälle måste man dra ner andra för att själv på något sätt nå toppen. Det är just detta som jag älskar med denna underbara ledstjärna i företaget. Att vi ska behandla varandra med respekt och leva efter den "Gyllene regeln". Behandla andra så som du själv bli behandlad. Krabbor är ett väldigt vanligt förekommande uttryck som vi använder. Detta är en benämning på människor som just drar ner andra för att själva känna sig mer värdefulla. Uttrycket kommer ifrån att man kan ha krabbor i en hink utan lock för de kommer aldrig upp. De drar ner varandra istället. Och ibland så gör tyvärr faktiskt vi människor det med varandra också. Därför är jag så fruktansvärt tacksam över alla de positiva och stöttande människor runt omkring mig som jag blivit välsignad med. 


Efter målsamtalet åkte jag till lilla Sösdala för att fira min älskade mormor som fyllde 62 år idag. Hon hade gjort goda bakelser och vi fick varma mackor med svampröra. Mums! Tack för det älskade mormor och morfar. 



Nu blir det till att skriva produktinfo till imorgon och sen blir det eventuellt en kopp kaffe hos den sjukaste stolpen i stan. 


Ta hand om er. Och tack för att ni läste.


Kram Carro


Av Carolina - 23 januari 2010 21:40

 

Idag döptes min lilla kusin Lovisa. Dopet var i västerkyrkan i Hässleholm och det var en väldigt mysig cermoni. Eftersom jag är fadder till det lilla livet fick jag tillsammans med Emma (som är den andra faddern) läsa denna dikt:


Du Älskade barn

Så kom du till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.

Och allt fick mer mening, långt mer än det någonsin haft.

Du ler, du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.

Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.

Ditt liv ska vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.

När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din trygade borg.

Idag vill vi visa vänner och släkt den gåva vi fått bevara.

Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara.


Jag klarade mig från att gråta när jag skulle själv skulle läsa, men sen kom ALLT. Jag och morfar badade nästan i tårar längst fram i kyrkan. Låtarna "Det vackraste jag vet" och "Älska mig" spelades och dikter lästes av mamma Rina, pappa Robban och storebror Kevin. Mycket fint och känslosamt. Även om man inte är en supertroende kristen så är dopet verkligen en fin tradition som jag hoppas kommer vara lika populär i framtiden. 


Efter dopet så tände jag ett ljus för alla dem som inte finns hos oss längre. Men jag tänkte speciellt på människorna i Haiti och tittade på min släkt och mina nära. Hur lycklig man egentligen är och hur fruktansvärt korkad man är när man klagar på små bagateller. Även om ens problem kan verka som de största just för stunden så måste vi ändå försöka uppskatta vår tillvaro och det vi har. För en dag så kanske något kan förändra allt och tänk då om vi inte njutit av livet.


Jag försöker tänka varje morgon när jag vaknar att jag är glad för att jag fått ännu en dag då jag kan gå upp ur sängen själv. Istället för att klaga och sucka på att man är trött och inte orkar jobba kan man tänka att man har tak över huvudet vilket idag inte verkar vara någon männsklig rättighet. Att man fått sova i en säng och att man har ett jobb. Så snälla uppskatta livet lite mer och lev varje dag som om den var din sista. 


Tack för att ni läste

Kram Carro







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards