Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Katarina Lovisa Obers

Av Carolina - 23 januari 2010 21:40

 

Idag döptes min lilla kusin Lovisa. Dopet var i västerkyrkan i Hässleholm och det var en väldigt mysig cermoni. Eftersom jag är fadder till det lilla livet fick jag tillsammans med Emma (som är den andra faddern) läsa denna dikt:


Du Älskade barn

Så kom du till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.

Och allt fick mer mening, långt mer än det någonsin haft.

Du ler, du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.

Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.

Ditt liv ska vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.

När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din trygade borg.

Idag vill vi visa vänner och släkt den gåva vi fått bevara.

Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara.


Jag klarade mig från att gråta när jag skulle själv skulle läsa, men sen kom ALLT. Jag och morfar badade nästan i tårar längst fram i kyrkan. Låtarna "Det vackraste jag vet" och "Älska mig" spelades och dikter lästes av mamma Rina, pappa Robban och storebror Kevin. Mycket fint och känslosamt. Även om man inte är en supertroende kristen så är dopet verkligen en fin tradition som jag hoppas kommer vara lika populär i framtiden. 


Efter dopet så tände jag ett ljus för alla dem som inte finns hos oss längre. Men jag tänkte speciellt på människorna i Haiti och tittade på min släkt och mina nära. Hur lycklig man egentligen är och hur fruktansvärt korkad man är när man klagar på små bagateller. Även om ens problem kan verka som de största just för stunden så måste vi ändå försöka uppskatta vår tillvaro och det vi har. För en dag så kanske något kan förändra allt och tänk då om vi inte njutit av livet.


Jag försöker tänka varje morgon när jag vaknar att jag är glad för att jag fått ännu en dag då jag kan gå upp ur sängen själv. Istället för att klaga och sucka på att man är trött och inte orkar jobba kan man tänka att man har tak över huvudet vilket idag inte verkar vara någon männsklig rättighet. Att man fått sova i en säng och att man har ett jobb. Så snälla uppskatta livet lite mer och lev varje dag som om den var din sista. 


Tack för att ni läste

Kram Carro







 
 
svenigen

svenigen

24 januari 2010 10:54

Kul att du skaffat en blogg, den är jättefin.lycka till.

http://svenigen.bloggplatsen.se

 
Susansnusan

Susansnusan

24 januari 2010 22:40

Du är helt underbar...och jag är såååå stolt över dig älskade tös..pusspuss

http://susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marie

1 februari 2010 20:23

fin dikt och kloka ord

 
Ingen bild

marie

1 februari 2010 20:24

vad söt hon är

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 januari 2011 16:49


Nu har vår kära Engin lämnat oss, låter hemskare än vad det är. Haha. Han har i och för sig bara tagit tåget till sin bror i Götet men känns väldigt tomt. Hundarna har åkt hem till mammi och detta har efterlämnat en stor tystnad i vår lilla tvåa. Nu ...

Av Carolina - 3 januari 2011 23:43

Engin som är en nära vän är och hälsar på i Sverige. Han är egentligen hemmastadd i Side Turkiet. Idag bestämde vi oss därför för att ta en tur i Hässleholm så att han fick se något härifrån. Vi hämtade upp Sassa and off we go. En sväng till finjasjö...

Av Carolina - 9 juli 2010 23:32


Är inte världens mest aktiva bloggare men tänkte ändå skriva lite om min älskade vän Maja. Hon är en sån go tjej och vi lärde känna varandra genom mitt sommarjobb förra året. Har alltid lika kul med henne och vi har gjort så mycket galna grejer. Vi ä...

Av Carolina - 29 juni 2010 19:20

Här kommer lite pics från en galen midsommarfest. Korvätande män, kextuggande visslare med mera. En sinnessjuk kväll! Sommaren 2010 har bara börjat. Det kommer lätt att bli den bästa någonsin!                                     ...

Av Carolina - 22 juni 2010 23:13

          

Ovido - Quiz & Flashcards