Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Varför?

Av Carolina - 28 april 2010 19:25

Ligger i sängen efter ännu en arbetsdag och tänker så att huvudet knakar. Mest på livets alla frågor. Och alla börjar dem med, varför?


Varför är jag som jag är?

Varför är jag satt här på denna jord?

Varför finns det ingen rättvisa?

Varför uppskattar jag inte allt jag har?


Djupa saker det där men ibland behöver man bara stanna upp och tänka. Som en betydelsefull peron i mitt liv sa:

"Ta ett steg tllbaka och observera Carro, stanna upp och lyssna. Man måste rå om sitt eget hus innan man kan hjälpa andra och det är så man blir en sann ledare"


Jag lyssnar på Melissa Horn och Di leva på spotify och bara njuter av lugnet som faktiskt kan få finnas. Många använder sina bloggar för att skriva provocerande saker som antagligen mest finns där för att locka läsare och ju fler läsare dem har desto mer är dem värda, eller? Det är inte vad jag är ute efter i alla fall. Jag vill visa att bara för att man festar, är ung, lever livet, shoppar, jobbar med makeup så kan man ändå va en lugn och harmonisk person. Att ha båda fötterna på jorden är verkligen det man tjänar på i längden. Tro mig när jag säger att i mitt liv har det verkligen funnits upp- och nergångar men "det som inte dödar stärker". Ingen är felfri och man måste få vara sig själv. Hela världen är full av godhjärtade människor som inte gör stordåd men som gör det där lilla extra för någon annan.


En sann vardagshjälte är busschaufören som väntar när du är sen till bussen och kommer springande och så möts man av ett leende. Det är den ensamstående mamman som lyckas trolla med sin lön och få den att räcka till och samtidigt klara allt själv och ge otroligt mycket kärlek. Det är vännen som alltid finns där trots att allt är helt upp och ner och visar vägen. Det är pojkvännen som står ut med en under "den mindre roliga tiden" varje månad och som handlar glass och tamponger till en trots att han egntligen velat slippa.


Jag måste lära mig att se allt detta. Tänk om man kunnat fokusera på allt positivt i ens liv. När jag tänker efter så skäms jag över att man ens klagar. Det finns ingen rättvisa i världen helt enkelt. Medan vissa inte har tak över huvudet så klagar andra över att dem inte hittar något kul på H&M till helgens övningar. It is a ding ding world!


Jag har nu bestämt mig för att jag ska skriva ner 5 saker varje kväll som jag är tacksam över. Detta skulle vi egentligen börjat med för längesen i Mary Kay på råd av vår sales director K. Nya tack varje dag ska det va. Och jag tänkte göra det här.

1. Jag är tacksam över att mamma gjort mig till den jag är och för att du satt mig och mitt bästa främst i alla dina beslut fast att du säkert behövt offra mycket.

2.Jag är tacksam över att jag har en helt underbar pojkvän som jag ser fram emot att komma hem till efter jobbet varje dag inom en snar framtid.

3.Jag är tacksam över att planen går igen så att jag och Andreas kan åka till min underbara Sandra i London nästa vecka. Saknar dig! 

4.Jag är tacksam över att jag funnit en bonus storasyster i min Josefine. Du är så fin min vän.

5.Jag är sjukt tacksam över att få fira valborg med dem bästa. Ska bli riktigt trevligt!


Ta hand om varandra där ute.

Kram


 
 
Susansnusan

Susansnusan

29 april 2010 00:16

Så fint skrivet min älskade tös...du är det finaste som Gud någonsin skapat...och tack förss dina fina ord!!!
puss love you!!!

http://susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emma

29 april 2010 08:12

Ibland blir man lite blind och uppskattar inte allt det man har... du är en fin människa Carro, och jag är glad att jag läste din blogg denna morgon.
Lycka till dig!
Puss &kram från mig och Emira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 januari 2011 16:49


Nu har vår kära Engin lämnat oss, låter hemskare än vad det är. Haha. Han har i och för sig bara tagit tåget till sin bror i Götet men känns väldigt tomt. Hundarna har åkt hem till mammi och detta har efterlämnat en stor tystnad i vår lilla tvåa. Nu ...

Av Carolina - 3 januari 2011 23:43

Engin som är en nära vän är och hälsar på i Sverige. Han är egentligen hemmastadd i Side Turkiet. Idag bestämde vi oss därför för att ta en tur i Hässleholm så att han fick se något härifrån. Vi hämtade upp Sassa and off we go. En sväng till finjasjö...

Av Carolina - 9 juli 2010 23:32


Är inte världens mest aktiva bloggare men tänkte ändå skriva lite om min älskade vän Maja. Hon är en sån go tjej och vi lärde känna varandra genom mitt sommarjobb förra året. Har alltid lika kul med henne och vi har gjort så mycket galna grejer. Vi ä...

Av Carolina - 29 juni 2010 19:20

Här kommer lite pics från en galen midsommarfest. Korvätande män, kextuggande visslare med mera. En sinnessjuk kväll! Sommaren 2010 har bara börjat. Det kommer lätt att bli den bästa någonsin!                                     ...

Av Carolina - 22 juni 2010 23:13

          

Ovido - Quiz & Flashcards