Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Gud vad skönt det var och vara liten

Av Carolina - 17 februari 2010 18:47

Idag har jag varit hemma hos min underbara styvpappa Jonas. Vi lagade mat och bara pratade en massa skit. Jag älskar verkligen att ta igen förlorad tid och bara småprata.


Innan idag funderade jag på hur lätt allt var när man var liten. Då bestod ens största problem av att man typ bara fick godis på lördagar och att man ville ha en häst. Alla tyckte att man var söt och gullig och ett av de största ögonblicken var när jag lyckades dra loss min lösa framtand och fick en tjuga av min mormor ( som då var riktigt mycket pengar ). Ibland tänker jag tillbaka på den tiden då jag kom hem från dagis och gick direkt in i badkaret. Och så kunde jag ligga där inne och leka med mina plastgubbar i timmar. Efter badet gick jag alltid upp och virade in mitt hår och kropp i handdukar och sen gick jag och la mig i sängen med mammas walkman och lyssnade på Ace of Base. Det var grejer det. Tänk så lycklig man var. Kan sakna det ibland. Men det är verkligen som alla säger att varje ålder har sin charm.


Denna ålderns charm är at gå in i vuxenlivet. Skaffa jobb, trygga vänner, någon att dela livet med, festa och ha kul. Så är det i alla fall för mig. Jag tror att som 19 år gammal kan jag inte ens föreställa mig hur resten av livet kommer att se ut och jag ser verkligen fram emot det. Jag är inte rädd för att bli gammal men jag är rädd för att tappa min gnista, för den tänker jag hålla hårt i.


  


Ta hand om er där ute.

Kram Carro

 
 
Susansnusan

Susansnusan

5 mars 2010 22:50

ja du älskade tös...jag saknar oxå detta..önskar att jag hade haft lite mer tid för dig i den åldern...tyvärr begrep jag inte bättre och jobbade som en galning...hoppas att jag kunnat ta igen detta på annat bra som jag gjort för dig!?
ÄLSKAR DIG MER ÄN ALLA GULDTACKOR I HELA VÄRLDEN!!!
Pusspuss

http://susansnusan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 januari 2011 16:49


Nu har vår kära Engin lämnat oss, låter hemskare än vad det är. Haha. Han har i och för sig bara tagit tåget till sin bror i Götet men känns väldigt tomt. Hundarna har åkt hem till mammi och detta har efterlämnat en stor tystnad i vår lilla tvåa. Nu ...

Av Carolina - 3 januari 2011 23:43

Engin som är en nära vän är och hälsar på i Sverige. Han är egentligen hemmastadd i Side Turkiet. Idag bestämde vi oss därför för att ta en tur i Hässleholm så att han fick se något härifrån. Vi hämtade upp Sassa and off we go. En sväng till finjasjö...

Av Carolina - 9 juli 2010 23:32


Är inte världens mest aktiva bloggare men tänkte ändå skriva lite om min älskade vän Maja. Hon är en sån go tjej och vi lärde känna varandra genom mitt sommarjobb förra året. Har alltid lika kul med henne och vi har gjort så mycket galna grejer. Vi ä...

Av Carolina - 29 juni 2010 19:20

Här kommer lite pics från en galen midsommarfest. Korvätande män, kextuggande visslare med mera. En sinnessjuk kväll! Sommaren 2010 har bara börjat. Det kommer lätt att bli den bästa någonsin!                                     ...

Av Carolina - 22 juni 2010 23:13

          

Ovido - Quiz & Flashcards