Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Carolina - 21 juni 2010 23:17

Denna helgen har varit magisk, bokstavligt talat. I fredags bowlade jag, Josse och Anders på zuperbowl. Jag suger verkligen på bowling men roligt var det i alla fall. Blev tacos sen på kvällen ihop med lite gott att dricka när älskling kom hem från sin fotbollsmatch. Han var också på intervju på newmans bil på dagen, så håll tummarna för att det är ett glatt besked som väntar i veckan.


På lördagen blev det en tripp ner till Josses hemtrakter på österlen. Mycket trevlgt var det. Började med ett stopp på brösarps backar, där det blev en fika. Baguetter, yoghurt och färska jordgubbar. Mums! Sedan vidare till Vitemölla, där vi gick på stranden med Josses mammas underbara hund nalle. Anders och Jimmy fick också köra rosa Cadillac. Det gillades, av nästan alla. Haha. Jag har då lite svårt att släppa loss till Eddie Meduza och speciellt i en gammal veteranare. Men det löste sig till slut ändå och även jag kunde bjuda på mig själv och gunga med till musiken. Blev en promenad på Stens huvud på eftermiddagen och ett besök på café Annorlunda och deras goda kakbufé var inte helt fel efter en lång dag.


När vi var tillbaka i Hässleholm blev det middag på wokhouse för mig, Josse, Jocke och Daniel. Mongolisk bufé. Smarrigt. Sen gick vi hem till Josse och Anders där grabbarna Grus redan var i full gång med festandet. Blev en del Sourz och lite rödvin. Kvällen avslutades på Qbar och det blev en mycket lyckad kväll. Så tack för det mina underbara vänner. Alltid lika kul med er!


På söndagen gjorde jag inte många knop. var gabska trött efter gårdagens partaj. Men på kvällen blev det grillning i Vedema. alltid lika kul att sitta runt elden och höra allas tankar om veckan som gått. Denna gången var det mycket snack om midsommar som alla verkar se mycket fram i mot. Tyvärr så slutade inte min kväll så som jag tänkt mig. jag och Andreas höll på att brottas och tramsa oss när jag plötsligt snubblade över en gren. Dunkade huvudet rakt i marken, tur att Andreas reagerade på en sekund och höll i mitt huvud och höll mig stilla hela tiden. blev ett besök på akuten i K-staden där dem röntgade och kollade på mig och konstaterade att jag fått en hjärnskakning. Inget jobb i alla fall måndag och tisdag. Jättekul, speciellt när man är en person som inte klarar av att vara sysslolös. Men absolut inte det värsta som kunde hända, jag menar att jag kanske inte ens suttit här om det gått  riktigt illa. Brukar tänka så, gör nästan allt lättare i livet. Det kunde varit värre...


Pics kommer sen.

Skapa flashcards