Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Carolina - 10 maj 2010 20:24

I måndags kom jag hem till hålan igen efter fyra dagar i London där jag och Andreas hälsade på världens bästa Sass. Vi åkte i tordags eftremiddag och var framme ganska sent på kvällen. Så det blev en massa prat, några öl och sen sängen.

Fredagen bestod av shopping på Oxford street och det blev en klänning och väska på H&M trend. På kvällen var det dags för utgång och vi gick till White heart som Sandra jobbar på. En riktigt nice engelsk pub där vi grundade med lite gott att dricka. Sen blev det nattclub, Roadhouse hette den och var en riktigt snygg club med mycket folk, stor bar. Men framför allt "fishboul drinks", stora drinkar som serveras i guldfiskskålar med massor av is i. En sådan beställde galningen Andreas in med tre sugrör. Dagen efter när han hittade kvittot på 33£ blev han ju lagom glad. "Inte en av mina bästa köp kanske", haha. 

På lördagen blev det engelsk frukost och en tripp till IKEA för att dricka svenskt kaffe och köpa svenskt godis (rätt löjligt när man är i London 4 dagar, men måste man så måste man). Skulle ha blivit utgång i china town på kvällen men på grund av lite komplikationer på bussen dit med Sass tillhörigheter (väldigt fint uttryck) åkte vi hem igen och partade i lägenheten.

På söndagen blev det en tur till Angel och filmvisning på kvällen. Avatar blev det och den var sinnessjukt bra.

Måndagen började tidigt, redan kolckan fyra på morgonen faktiskt och det var sinnessjukt jobbigt när man visste att hela resan hem låg framför en. Vi sa hej då till Sass och begav oss till Stansted airport. På grund av ett datafel blev vårt plan försenat med ca fyra timmar och då var man inte så pigg och glad kexchoklad kan jag säga er. Men resan hem gick bra och Andreas var kanon på att stötta mig i mina panikslag och flygrädsla.


Nu har man återgått till vardagen som inte alls är lika kul. Men snart är det sommar och det SKA bli den bästa hitills i mitt liv! Ser fram i mot att ha betald semester och att kunna vara ledig och när man väl jobbar så är man ute då med för det mesta och hittar på saker. Men tack i alla fall mina vänner för en underbar resa till London mitt i vardagen och lite förberedade inför sommaren. Nu blir det att titta på "Prinsessan och grodan" och städa upp lite i lägenheten innan älskling kommer hem. Pics från London town kommer snart!


Simma lugnt!

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards